search
Sök
menu
Meny

Marknadsföring - naturområden

Till 2016 ska minst 5 naturområden utöver naturreservaten marknadsföras. Det innebär t.ex. vägvisare, informationsskyltar och underhåll av leder.

Kommentar

Nu finns stadsnära vandringsleder med audioguide i anslutning till ortens turistinformation i Gränna och Huskvarna. Projektet har bidragit till standardhöjning inom kultur och natur i besöksnäringen inom biosfärområdet och utökade sevärdheter vid Grennamuseum och Husqvarna Fabriksmuseum, till att omfatta en rik vandring på 2-3 km i närområdet. Åtgärden bedöms vara genomförd.

Uppdrag PHU.4.1.
Senast ändrad: 2019-09-03
Ansvarig organisation:
  • Tekniska nämnden
Delansvarig:
  • Kultur- och fritidsnämnden
  • Stadsbyggnadsnämnden
Kontakt:
Globala hållbarhetsmål Lokala målområden Nationella miljökvalitetsmål Lokala miljömål